Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Sihena - 1 februari 2012 20:44

Höll på och plugga, lärde mig spanskan och började läsa lite i kemi boken, när jag helt plötsligt kom på att jag egentligen hade tänkt skriva tio fakta punkter om mig själv, och jag kunde inte skjuta fram det, för när jag pluggar så somnar jag, så gör det nu ist annars kommer jag somna och sedan glömma det!


  • Jag är en väldigt glad tjej. Har nog aldrig varit ledsen (offentligt, om man kan säga så?). Folk frågar mig ofta varför jag alltid är så glad, haha, men jag ser ingen mening till varför vara sur/ledsen när man kan vara glad, och leva livet. Men folk som inte känner mig kan kanske tro att jag är en liten bitch eller någonting, för det är ju inte så att jag går runt och ler för mig själv när jag går i skolans korridorer eller så.. haha undra vad folk hade trott om mig då, livsnarkoman.. haha nej men, speciellt Filip brukar säga att jag alltid är glad. Han sa också en gång att han aldrig sett mig sur/ledsen under alla år kan känt mig, vilket är ca 4 år.
  • Det första jag lärde mig som liten, var att aldrig hata. Så jag är ingen hatfull människa eller vad man kan säga. Finns ingen anledning till att hata folk. Dessutom är det "förbjudet" att hata inom min religion. Tar vissa saker med en nypa saaalt ;)
  • Jag har länge varit en nagelbitare, jävligt äckligt om ni frågar mig. Men det är så svårt att sluta. Och en dag frågade jag min kära vän Dzeneta om något tips, hon kom inte på något mer än att jag skulle försöka sluta i åtminstone en vecka. Jag började med en vecka. Och sen gick vecka efter vecka, och nu har det gått fleeera månader sen jag bet mina naglar sist. Att en sån liten "motivation" kan göra så att jag klarar mitt mål.
  • Det finns ingen människa i världen jag kan berätta allting för något. (förstå mig rätt nu) Tycker det är så löjligt när folk säger "ohh, min kära vän, jag kan berätta allting för dig, och du allt för mig.." Hör ni inte hur rövslickigt det låter? Jag tycker det, min personliga åsikt. "du allt för mig.." som om typ man ska få ut allting från en människa sen lämna den, eller något. Sen finns det inte så många kvar som man verkligen vågar berätta allting för, men visst finns det. Men tror ändå inte folk berättar just allting för någon. Men visst kanske det är en annan sak sen när man lever tillsammans med någon, det är ju en annan sak, men nu.. för att fortfarande vara ung, och inte veta vad man gör (som sagt, förstå mig rätt nu!!!) så passar jag mig, med att inte berätta allt för något. Man vet aldrig vad som finns bakom personen, oavsätt hur nära man är den. Det finns en hemlighet i oss alla.
  • Jag ääälskar småbarn, eller ja.. barn överhuvudtaget. Förutom barn i 10-12 åldern dom kan vara jätte jobbiga. Alltid när vi är hos gäster/får gäster och dom har barn med sig, så är jag den som alltid leker med dom o.s.v I varje album jag har på datorn med bilder på när vi är hos folk som har barn, så kan man verkligen inte hitta en enda där jag inte leker med dom. Eller i somras när vi var i ks. Där är det alltid fyllt med småbarn, och ni tror inte att jag VARJE morgon blir väckt av småbarn som hoppar på min säng, kramar mig och kallar på mig helt tyst så att jag ska vakna, haha helt söta. Sen varje dag jag skulle till affären så ville alla barn med mig. Kan ju säga att det inte är så smart att gå med ett tio-tal barn på kosovanska gator, som ett dagis typ. Dom kör ju helt normalt i kosovo (hoppas man kan läsa ironin i texten) Fick gå som en dagisfröken med 10 småbarn i rad, haha. Eller när vi var i götet, jag blev direkt kallad till att leka med dom små för dom ville leka med mig (och inte med mina syskon eller någon annan, hahah). Att småbarn tycker jag är så rolig och "leka" med.. sjukaste var ändå att en kvinna en gång sa till mig att hennes dotter aldrig skrattat så mycket som när hon brukar vara med mig... DOG SÅ GULLIGT.
  • Av mina syskon, så är nog min bror mig "närmast" .. haha eller vad man kan säga? Även fast jag och min lilla syster är båda tjejer, och är närmast varandra med åldern så har jag och min bror  samma humor, och kan prata med han o.s.v eller ja, förstå mig inte fel, klart jag kan snacka med min syster också.. men ibland är hon konstig, och "hemlighetsfull" (typ blyg) eller hur man kan kalla det för. Också blyg, vilket man inte kan tro. Hon pratar aldrig när vi träffar andra människor, alltid jag o min bror som startar olika diskussioner, om vi ex är hos gäster/kusiner/nära vänner o.s.v så är hon flickan som aldrig pratar. Fast hon är ju helt annan person hemma, vilket man kanske fattar, men hon är typ hemlighetsfull/blyg.. ja, alltså hon håller mycket för sig själv. (inte på tal om dom sjuka minnena jag haft med de båda, men eftersom min storebror var det enda syskonet jag hade som liten, så har jag "vant" mig mer med han, och vi har CP sjuka minnen som små, v klättrade från fönster och sånt för vi trodde vi kunde hoppa ifrån som pippi och sånt. (vi bodde på andra våninge, och på första fanns det en grund, typ ett uteställe, så det var inte så långt ner, men min mamma såg våra huvuden sticka fram, och tog upp oss igen, hehe) Och inte på tal om vad vi gjorde förra vintern HAHAHAHA) - la precis märket till att jag skrivit en text inom parantes, i en parantes..hahah
  • Jag är en tjej som får bra kontakt med folk snabbt. Vart jag än är, så får jag upp en diskussion med random personer. Ex. en gammal man jag pratade med i väla (missförstå inte, det var en man som hade tappat bort sin fru i varuhuset när han kollade på solglasögon, så de skulle träffas där jag satt, haha, tro inte det var någon sån pedofilisk man).. när jag väntade utanför en affär på mina päron. Och han kom fram och bara "ursäkta fröken, finns det en plats för mig här" även fast en hel jävla soffa var ledig 2 meter ifrån. Sen satt vi där och snacka och skämtade i typ en kvart, haha. Eller kvinnan jag blivit "vän" med på gymmet, eller min "tränarkompis" jag fått på gymmet.. ja det var några ex.
  • Även fast jag lätt klickar med folk, så betyder det inte att jag är blyg. Är faktiskt det! Jag skäms ex skitmycket när jag ser någon jag känner ute, på ex. ett köpcenter eller liknande. Hatar också att prata i telefon, finns ingenting värre!!!!!!!!!!! Eller att träffa en person för första gången, det är också skämmigt. För då kan man ju inte riktigt anpassa sig enligt deras humor o.s.v Men sen efter att jag träffat de 3-5 gånger så lär man sig ju hur de är, och då är det som om jag känt de i flera år, typ haha. (med att träffa första gången, menar jag ju inte random personer man börjar prata med, utan typ folk man lärt känna genom andra vänner, och sen en dag så ska man träffas.. bara vi två. Alltså finns ingenting skämmigaaare! Även fast jag gjort det flera gånger, ex med Linn. Vi hade aldrig träffats förut, och en dag så bestämde vi oss för att träffas, och sen blev vi typ bästa vänner och var det tills jag började vv typ, då tappade vi kontakten mer och mer. Men det är ju också ett bevis på att man kan bli bra vänner redan från första dagen. Även fast jag tkr det är rkt pinsamt, haha)
  • okej, det är var tydligen 9onde punkten, om jag inte räknat fel. Men det är nu jag inte kommer på någonting. .. någonting BRA då! Inte sånt fattigt som typ "ohh, jag älskar sommaren, det ger mig frihet..blablabla" vem gillar inte sommaren liksom? Så därför bestämmer jag mig för att sluta nu. Dessutom var ju de andra fett långa, så det får räknas som 10.
  • BYEEEEEEEEEEEEEe (btw, kom på två halvbra punkter, skriver de lite snabbt här) *Jag använder knappt min telefon, eftersom min stora "rädsla" är att prata i telefon, haha. *Jag kan inte vara seriös när jag fotas med andra. 1 av typ 1000 är seriösa av alla mina bilder på datorn. Brukar också vara lite ironisk/oseriös på vissa inlägg på bloggen, så ta inte allt på fullaste allvar. Så ni tänker på det "i framtiden" (även en till, hahah, jag älskar och komma på egna ord. typ normaliteten, trevelans, minutrarna, pedofilisk.. de är bara få av de ord jag gillar och säga som jag kommit på)

Nu hade jag tänkt bjuda på tre söta bilder på mig.

Jag fattar på fullaste allvar inte varför jag ser sminkad ut på den bilden ovanför. Hade precis varit ute och mina kinder var röda, och jag hade bara böjt mina ögonfransar...... Kul att man inte ser så mycket skillnad på när jag är sminkad eller inte. Använder ju ändå bara mascara, haha hejhopp. 

det var ju mening att jag skulle vara med där ^


   

synd att jag inte orkade vända på bilden, hade jag vänt det rätt, hade det synats att jag var på väg att ramla......eller?


Känslan man får när man insett att det tagit 45 min att skriva inlägget. Och jag ist kunde spendera dessa minutrarna (hejsan nytt ord här ja), nästan timmen på att plugga ist. Men men, med ett nöje. Roligt och läsa det här i framtiden ju!

Av Sihena - 1 februari 2012 19:40

Nu är mina val bekräftade, känns bra!

Men.. en sak som man inte känner sig sååå peppad till, är nästa vecka. Nationelllllla prov. Hela (och förra) veckan har jag inte gjort någonting allt pluggandet har tagit slut på min energi. Ex på en vanlig dag -> Skola till ca 3, hem och sedan till gymmet, hemma igen o äter sedan runt halv 7, kollar någonting nytt på datorn till runt 7/8, sen plugga sönder tills klockan blir runt 10/11, för då har jag somnat med böckerna i huvudet. Och nu forsätter pluggandet.. sista terminen nu.

Min bakrundsbild på datooorn, fråga inte varför.. för det kan jag inte svara på.


 


i caaaaaaaaaaan fly. 

'

Quotes

Presentation


HALLÅ DÄRRRRRRRRRRRRRR OCH VÄLKOMMNA TILL DEN HÄR VÄLDIGT INTRESSANTA BLÖGG!

-

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

vad behöver jag mer på min blogg?
 fler bilder
 fler inlägg
 fixa hiss/diss
 din dagens outfit
 ingenting, allt är jätte bra. :*

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

RSS

Bästa webbutiken- Calli.se

 

Beccas Design

d

free counters

cocoo

.

Blogkeen

sihenaz

Ovido - Quiz & Flashcards