Alla inlägg under december 2010

Av Sihena - 27 december 2010 20:47

hejsansvejsan!

alltså det är riktigt svårt, vill kunna välja något bra objektiv till vår systemkamera, eftersom min syster jätte gärna vill ha flera..

ska välja mellan Teleobjektiv eller macroobjektiv.. kan jag få hjälp av en nikon kunnig? :d

Det jag nämligen redan har fått reda på är att båda är så att man kommer mycket närmare "objektet" man ska fotta, men att teleobjektivet är mycket bättre. men jag vet inte på vilket sätt?

SNÄLLLLLAA HJÄLP MIG NÅGON :(


'

Av Sihena - 27 december 2010 19:16

tjeeena bloggen. hoppas det är bra med er!

och tack för alla söta nya kommentarer jag har fått.. har fått massa nya tittare också. nawi. iallafall, idag så var vi på väla, tänkte kolla någonting om det fanns eftersom det är REEEEEEA, hahah, skulle också kolla om jag hittade en nyårsklänning.. kanske lite sent ute, men jag har lixom redan typ några stycken jag aldrig använt här hemma, så jag kanske har ngn av dom.. men kollade ändå (:

Sedan när vi väl var i väla så hade min syster med vår systemkamera, sedan ngn gång gick vi in i onoff.. bara jag och min syster, så satt vi på dom massagestolarna och sånt, elr jag gjorde det iaf,, och min syster kollade någon ny kameraväska, så under tiden hon kollade så höll jag kameran *haha* så kom det ju förbi folk, och helt konstigt så kollade alla som gick förbi på kameran.. jag undrade varför dom kollade hahha, sedan kom det en svensk och en engelsk man och kollade på kameran och rörde den, jag bara hallå, den är lixom inte till salu, det är miiiin?!

sen, han kollade på mig och bara " det var en fin kamera det"

jag bara " jaha haha tack,"

sen han frågade om det var min, och vilken sort det var och sånt..

sen han bara " den måste ha varit dyr va?"

hahah, alltså jag dör lite av folk som frågar om kameran?

lixom, vi va faktiskt i ONOFF, och där finns en exxxakt likadan kamera, kolla där lixom -.-

9 tusen kosta den iaf. någonting sånt. inte den billigaste, men den är verkligen jätte bra! 

innan kunde jag inte hantera den och bara fotade typ, men nu har jag faktiskt lärt mig riktigt mycket om hur man kan fixa bilden bättre och sånt!

snart ska jag kolla film med coolingen -.-

min syster haha.

WTF- Welcome To Facebook

hahah, nu får ni faktiskt ha en riktigt fin dag, och hejdå! :)

 


Vill du vara med i veckans blogg?

kommentera då här, elr ngn av dom andra bilderna.

Ha det bra! (:

XOXOXO

ä

Av Sihena - 26 december 2010 17:28

tjenixen bloggen, det var ett fint tag sen jag blogga. men ändå, jag orkar nte skriva så ofta, men iallafall. Just nu har vi gäster och sånt, typ min pappas kompis och hans fru.. så jag och itta sitter i yllis rum och kollar tv.  RUUUUNS HOUSE, HAWAII VACATION :D

annars så händer väl inte så mycket just NU... men jag har missat att blogga, har fått massa nytt och sånt, uppdaterar om det senare OM jag orkar.

ananrs har jag faktiskt ingenting mer att säga just nu, kollar in bloggen mer sen när jag har ngt och berätta om. HA DET BRA!

 


och föresten så kommer jag nog snart fixa ny designe och ny header och allt rubbet på den här bloggen! ;)

Av Sihena - 13 december 2010 13:30

Aloooooooo blogish ;D

Det är jag, Amina, inte att ni vet vem jag är men nu ska ni få veta. Sihena sitter här och gungar på en stol hahah, Alja är beroende at Snake Worms eller Data Worms(läs detta med en bosnisk röst).... och SAra sitter bredvid Ajkla, helt rädd för ormen,,,haahha Vi har håla och sitter här och lyssnar på PEtors skämmiga musik... hha för er som inte vet så är det svenskar som gör om engelska låtar... hahhahha, och så ni vet så har de varit brandalarm på skolan.. Inte roligt... TACK SÅ MYCKET TILL DEN SOM GJORDE DET!!!FRÖS IHJÄL!"!!!!


Thank You, come again !



hahahaaha  

[G]

Av Sihena - 8 december 2010 20:05

hello ja!

Nu har lilla sihena, nämligen jag, pluggat färdigt. Det här var det lättaste vi har haft i heeela den här terminen. Ändå låter / verkar det som mycket, vi ska kunna om "albanska vikingar" - iliret. Och vi ska kunna placera länder och huvudstäderna när vi får en tom karta. hahah! ändå så kan jag redan allting! verkligen ALLTING! förlåt mig för att självförtroende svävar mellan molnen haha, nejmne det är första gången jag har gjort 3 saker, och kunna komma ihåg allting, och dock så är klockan bara 8pm typ. :o

annars brukar jag plugga tills jag sommnar, och PLUUUS vakna riktigt tidigt på morgonen och plugga sönder mig. men det här gången va det luungt,

känner mig lättad. kan nu hoppa från balkonen och landa på ett hårstrå men ändå överleva så glad jag är. tror jag får VG/MVG i geografi :D

men ändå tror jag MVG eftersom jag kan verkligen ALLTING!

im so cool, im so smart.. im so heavy and im sleeping diedly

hahah skojja alltså. i really hope that i doesnt forget all to tomorrow.

hahaha mvg++++ i engelska. hahah vet inte riktigt om man kan säga så på engelska, men ja!

alltså det är helt sjukt, att jag fick 12 nya vänförfrågningar idag.. från ingenstans?

okej om det hade varit 1 eller 2, det hade varit normalt. MEN 12 PÅ EEEN GÅNG, från ingenstans. jag har inte ens "blivit vän" med någon ny, känner redan alla jag VILL känna.. :|

så jag vet inte vart dom 12 kom ifrån ;|

iaf, nu ska jag inte tröttna ut er med mina 12;or

föresten så blir det tråkigt med långa inlägg.. jag skriver böcker.


made by the worlds greatest author, HAHA!

SI-HENA

som betyder SOM-MÅNEN på mitt språåk, nämligen albanska.

iaf, ha det bra!


XOXOXOXOXOOXOXOX

 

gissa vem?









JO nämligen omarions bruush!

visst dom liknar? pHa

hejdå!

xoxoxox

Av Sihena - 8 december 2010 18:30

nu har jag pluggat sönder mig nästan.. jag kan det mesta nu i so & det mesta i albanska också faktiskt, men klockan e bara halv 7 så jag orkar inte plugga mer, tänker dock plugga lite senare mera.. annars sitter jag bara här och läser sånna blondie skämt.

HAHAH det är äkta ajla skämt,, eller nej, hon har värre skämmt

HAHAA skojja. not ;)

En blondin gick in i en tygaffär och säger till expediten:
- Jag skulle vilja ha gardiner till min dator.
Expediten svarar:
- Men datorer behöver väl inga gardiner?
Blondinen svarar:
- Men halllåå?!?! Jag har ju Windows?

Av Sihena - 8 december 2010 17:00

tjena, uff idag blev jag klar med mitt 2ndra plagg i syslöjden för den här terminen, elr 3dje om halsduken räknas! Allvarligt känner jag mig rätt duktig ändå eftersom vi egentligen bara skulle hinna med halsduk och halva av ETT plagg, och jag.. jag klarade göra 2 plagg, och jag vill ge mina syslöjd lärare 7 års feta boxar i huvet, eftersom dom bara "nej sihena, du kommer inte klara det, ingen har förr hunnit göra så många plagg så då kommer inte du heller hinna, du får göra något annars istället"

men nej, jag har så stort självförtroende så jag visste att jag isåfall skulle bli den första som hann göra så många plagg, så ja jag chansade, så såklart blev jag färdig!

fast vi har några lektioner slöjd kvar.. helt amazing, vad tycker ni nu jag ska säga till mina lärare som sa att jag inte kommer hinna?

iallafall, så skulle jag skriva slöjduppsatts till fredag, men jag ville göra den redan idag för jag orkar inte göra den en torsdags kväll, och japp!

jag har gjort färdigt den nu, sammanlagt 4 sidor blev det.. kommer inte på vad jag ska skriva! Men ändå så har inte dom andra heller skrivit så mycket, hoppas på iaf ett VG på min uppsatts! Jag tror jag får MVG på mitt plagg jag gjorde färdig idag, eftersom min lärare sa att (om mitt förra plagg) att jag fick VG, men att jag hade fått MVG om jag inte hade fått så mycket hjälp av henne, och den här gången så har jag knaaaaappt frågat henne någonting, det enda är kanske om det är rätt sätt jag gjorde det på, inget annat! så jag hoppas jag får MVG nu :)

och japp, albanska prov imorgon om iliret, det är typ som svenska vikingar.. för er som int evet vad iliret är! Men det är inte så himla svårt, för vi ska bara veta vart dom bodde, hur de klädde sig, vad dom trodde på, vad dom pratade för språk och sådant.. kommer inte exakt ihåg just nu med ändå!

Och så har vi SO till imorgon, ska kunna placera olika länder på rätt plats på kartan och kunna deras huvudstad, ska börja plugga efter att jag har skrivit klart det här inlägget. Har inte så mycker mer och skriva just nu, och orkar inte skriva om min dag..

min outfit bestog av en blus från ellos, svarta leggings, bebis grön kofta och mina nya stövlar!

bild kanske kommer sen när min syster kommer hem från helsingborg. hon är där och kollar på någon konståknings tävling, så hade hon då med kameran, men när hon kommer hem så kaaanske jag lägger upp bild!

sålänge får ni en bild som ska vara med i min slöjduppsatts på min halsduk då!  hahah inte världens bästa kvalite, har vant mig nu vid systemkamera bilder!

System kameran är en - nikon d90

och min mobil är en - sony ericsson u8 vivaz pro


för er som vill veta vad det är jag fottar med!


XOXOXO

Av Sihena - 7 december 2010 22:42

va sjuk idag, så fick vara hemma och vila. Skulle igentligen bada imorgon med sara och några andra från vår skola eftersom vi hade missat ibörjan av terminen, men eftersom jag e sjuk, så tänker jag inte vara med eftersom jag inte vill riskera att bli ännu sjukare :/ duschade för ett tag sen och sånt, annars resten av dagen har jag bara kollat tv typ.. haha sån snea att jag e sjuk.

och vad ska jag skriva mer? har inte gjort ngt mer ju, eftersom jag e sjuk.

men iaf, orkar inte skriva såna tråkiga inlägg så ni får ha det brau! (:

okej, kerim e lite läskig, han sa att han ska gömma sig i min garderob och gå ut när jag har sommnat, sen kolla när jag sover. :|

hahah,

  en bild jag tog idag, och jag e helt ooosminkad och helt natural hahah, top model


haha sööö

'

Quotes

Presentation


HALLÅ DÄRRRRRRRRRRRRRR OCH VÄLKOMMNA TILL DEN HÄR VÄLDIGT INTRESSANTA BLÖGG!

-

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

vad behöver jag mer på min blogg?
 fler bilder
 fler inlägg
 fixa hiss/diss
 din dagens outfit
 ingenting, allt är jätte bra. :*

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

RSS

Bästa webbutiken- Calli.se

 

Beccas Design

d

free counters

cocoo

.

Blogkeen

sihenaz

Ovido - Quiz & Flashcards